Izbornik

Posebni programi

Svaki odgajatelj je zadužen za provođenje jednog posebnog programa:

„Prevencija ovisnosti“

Voditelj: Igor Dodik, dipl. soc. radnik

Ciljevi

  • aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih preventivnih programa
  • formiranje domskog povjerenstva, tzv. ESPO grupa
  • organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti i pravovremeno otkriti konzumente istih

Ishodi

  • potaknuti razvoj suradničkih odnosa
  • predstaviti se drugim učenicima
  • prepoznati osobine sličnih interesa
  • izgraditi dvorac od papira i novina
  • opisati štetne posljedice klađenja i kockanja
  • prepoznati važnost donošenja odluka u rizičnim situacijama
  • potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
  • upoznati se s opasnostima i štetnosti zlouporabe sredstava ovisnosti
  • informirati o vrstama droga, uzrocima i motivima zlouporabe droga
  • objasniti utjecaj droga na organizam i psiho-fizičko zdravlje
  • potaknuti odbojan stav prema uzimanju sredstava ovisnosti
  • usporediti različite vrste zaštite

Sport i zdravlje

Voditeljica: dr. sc. Marija Zegnal Koretić, prof. fiz. kulture, odgajateljica savjetnik

Ciljevi

  • Jačati socio-emocionalne vještine učenika kroz sport
  • Razviti empatiju i asertivnost učenika

Ishodi

  • Pokazati empatiju
  • Prihvatiti pravila života i rada u grupi
  • Prakticirati svakodnevno usvojene vježbe
  • Prihvatiti svoji ili tuđu invalidnost kao dio života
  • Obilježiti značajnije datume
  • Prepoznati važnost prirode

„Zajedno smo jači“

Voditeljica: Tamara Vrhovec, prof. pedagogije, stručna suradnica pedagoginja savjetnik

Ciljevi

  • obilježiti dan sjećanja na stradanja u Vukovaru
  • potaknuti razvoj svijesti o pravima i toleranciji prema drugim ljudima, narodima, kulturama i religijama
  • poticati razvoj suradnje i komunikacije u međusobnim odnosima učenika
  • osvijestiti važnost očuvanja kulturnog identiteta
  • razviti socijalne vještine, empatiju i pozitivan stav prema volontiranju i humanitarnom radu

Ishodi

  • uključiti se u humanitarne aktivnosti, izraditi pano, instalaciju, navesti pravila i oblike grupnog rada
  • Pridržavati se pravila grupe
  • Sudjelovati u akcijama solidarnosti, volontirati i pružati pomoć učenicima s posebnim potrebama
  • Razumjeti ekološka pitanja, razviti spremnost za djelovanje na očuvanje okoliša
  • Čitati

Građanski odgoj

Voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog

Ciljevi

  • Jačati i unaprjeđivati građanske kompetencije učenika
  • Jačanje osobnih resursa učenika, pozitivnih životnih vrijednosti, razumijevanja, empatije i tolerancije
  • Jačati i unaprijediti svijest učenika o pravima i toleranciji prema drugim narodima, kulturama i religijama

Ishodi

  • Ponašati se u skladu s pozitivnom kulturom ustanove
  • Propisanom demokratskom metodom izabrati predstavnike odgojne skupine
  • Prepoznati sustav vrijednosti na vrhu kojeg su etičke i estetske vrednote – dobro i lijepo.
  • Jačati znanja i vještine kroz rasprave, debatiranja i radionice
  • Izraditi panoe, obilježiti bitne datume

Kultura življenja i baština

Voditeljica, Marija Kovačić

Ciljevi

  • Aktivirati kreativnost i stvaralačku energiju;
  • Prikazati ideje, osjećaje i doživljaje u umjetničkom djelu;
  • Poticati na kreativno izražavanje u Domu;
  • Poticati originalnost, individualnost, spontanost;
  • Upoznati nove tehnike rada;
  • Poticati na osmišljavanje obilježavanje blagdana rođenja Isusa Krista, Božića;
  • Upoznati učenike sa uskrsnim običajima;
  • Izraditi radove za Domijadu iz područja: slika, crtež, skulptura, modni dizajn, industrijski dizajn, instalacija, rukotvorine, keramika

Ishodi

  • Usvojiti pojmove: Domoljublje, himna, tradicija, reciklirani materijal, ekološki materijal, quiling, prirodni i ostali materijali,
  • Oblikovanje materijala, spajanje raznih materijala u cjelinu, Božić, Uskrs…
  • Osmisliti, urediti i pripremiti nacrt uređenja za zimsku i ljetnu sezonu – cvijetnjak ispred doma- sezonskim biljem, trajnicama i prirodnim materijalima
  • Urediti prostor Doma kreativnim radovima učenika

Slobodno vrijeme kroz sport i zdravlje

Voditelj: Alan Franjković

Ciljevi

  • organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za sredstva ovisnosti te koristiti slobodno vrijeme aktivno, različitim sportskim i društvenim programima
  • poticati učenike na aktivno sudjelovanje

Ishodi

  • potaknuti razvoj suradničkih odnosa
  • predstaviti se drugim učenicima
  • potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
  • objasniti utjecaj igara na organizam i psiho-fizičko zdravlje
  • usporediti različite vrste zaštite od neželjenih sadržaja na društvenim mrežama

Domski volonteri

Voditeljica: Sanela Hrg

Ciljevi

  • Aktivno sudjelovanje učenika u humanitarnim akcijama, volonterskim aktivnostima Doma i zajednice

Ishodi

  • Potaknuti međusobno uvažavanje i prihvaćanje između učenika
  • Razviti empatiju
  • Prepoznati tuđe potrebe
  • Razviti  humanost

Zaštita okoliša i potrošača

Voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma

Ciljevi

  • izgraditi pozitivan sustav vrijednosti kod učenika u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora
  • Upoznati učenike s obvezama, pravima i zaštitom potrošača

Ishodi

  • razumjeti ekološka pitanja i prikazati posljedice različitih postupaka s obzirom na očuvanje okoliša
  • razviti spremnost za djelovanje na očuvanju okoliša
  • donositi osviještene i odgovorne odluke
  • razviti odgovoran odnos prema očuvanju kvalitete okoliša i njegovih izvora i zaliha
  • reciklirati
  • navesti prava i obveze potrošača

Copyright 2019. © Sva prava pridržana.

Učenički dom Križevci, Ratarna 10, P.P. 37, 48 260 Križevci

Izrada: Igor Jelen