Izbornik

Posebni programi

Svaki odgajatelj je zadužen za provođenje jednog posebnog programa:

„Prevencija ovisnosti“

Voditelj: Igor Dodik, dipl. soc. radnik

Ciljevi

  • Aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih preventivnih programa
  • formiranje domskog povjerenstva, tzv. ESPO grupa
  • organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti i pravovremeno otkriti konzumente istih

Ishodi

  • potaknuti razvoj suradničkih odnosa
  • predstaviti se drugim učenicima
  • prepoznati osobine sličnih interesa
  • izgraditi dvorac od papira i novina
  • opisati štetne posljedice klađenja i kockanja
  • prepoznati važnost donošenja odluka u rizičnim situacijama
  • potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
  • upoznati se s opasnostima i štetnosti zlouporabe sredstava ovisnosti
  • informirati o vrstama droga, uzrocima i motivima zlouporabe droga
  • objasniti utjecaj droga na organizam i psiho-fizičko zdravlje
  • potaknuti odbojan stav prema uzimanju sredstava ovisnosti
  • usporediti različite vrste zaštite
  • obrazložiti važnost odgovornog spolnog ponašanja
  • prepoznati osobne granice i potrebe u partnerskim odnosima
  • opisati obilježja nasilne veze
  • prepoznati štetan utjecaj alkohola na odnose u vezi

Građanski odgoj

Voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog

Ciljevi

  • jačanje naklonosti i ljubavi prema čitanju učenika i umjetnosti općenito
  • promicanje pozitivnih vrijednosti među učenicima, humanost, toleranciju, uvažavanje različitosti
  • jačanje osobnih resursa učenika, pozitivnih životnih vrijednosti, razumijevanja, empatije i tolerancije
  • jačanje govorne i izražajne sposobnosti i vještine učenika
  • njegovanje kulture lijepog govorenja, oblikovanja, kreativnosti, snalažljivosti…
  • jačanje kritičkog, logičkog i kreativnog razmišljanja koje se temelji na argumentima, potkrjepljenima odgovarajućim dokazima kod učenika
  • jačanje socijalnih vještina učenika, timskog rada i komunikacije
  • senzibiliziranje učenika za građansku participaciju (odgovornost)
  • upoznavanje učenika s različitim aspektima, problemima i kontroverzama socijalne zbilje (ekološki problemi, ljudska prava, dječja prava, osnove demokracije…)

Ishodi

  • čitati odabrana poglavlja u domu i kod kuće te nizom kreativnih mini projekata izvršavati zadatke vezane uz razumijevanje pročitanog teksta
  • obilježavati važne datume vezane uz knjigu i čitanje, ljude, životinje, prirodu, državne i vjerske blagdane
  • njegovati hrvatsku kulturu i baštinu
  • prepoznati sustav vrijednosti na vrhu kojeg su etičke i estetske vrednote – dobro i lijepo
  • jačati pravilno izražavanje i dikciju, jačati kreativnost
  • kroz zajedničke aktivnosti, učiti surađivati i poštivati sebe i druge učenike
  • jačati vještinu scenskog (javnog) nastupa
  • jačati govorne i izražajne sposobnosti i vještine
  • jačati naklonost i ljubavi prema čitanju i umjetnosti općenito
  • učiti priznavati druge i stjecati priznanje drugih
  • učiti iskazivati svoje osjećaje, sposobnosti, sklonosti i stavove
  • pripremati se za javni nastup i natjecanje
  • grupno diskutirati, raspravljati i debatirati
  • kritički, logički i kreativno razmišljati
  • analizirati problem i koncipirati moguća rješenja
  • oblikovati argumente vezane za problem i njegovo rješenje
  • kritički analizirati argumente
  • javno govoriti i raspravljati na artikuliran, tolerantan i argumentiran način
  • priprema, organizacija i postava informativnih panoa

„Sport i zdravstveno prosvjećivanje“

Voditeljica: Marija Zegnal-Koretić, prof. tzk.

Ciljevi

  • Informirati o postanku HOO-a
  • Razviti empatiju i asertivnost kod učenika
  • Razviti naviku i spoznati potrebu za zdravom hranom
  • Nastaviti (ne)vježbati
  • Upoznati se s vještinama pomoći i samopomoći
  • Kontrolirati pravilnu primjenu lijekova
  • Usvajanje navika za provođenje vježbi treninga mozga
  • Ukazati na mane i vrline
  • Podići nivo informacije o štetnosti pušenja

Ishodi

  • Razviti potrebu za zdravim življenjem
  • Obrazložiti kako se osjećaju poslije vježbe
  • Promijeniti svoj stav o vježbanju
  • Usvojiti nova saznanja o treningu
  • Razlikovati pravilnu primjenu od zlouporabe
  • Razviti osobnu odgovornost prema korištenju lijekova
  • Koristiti stečena znanja vježbi treninga mozga
  • Definirati svoj status u grupi
  • Objasniti razliku između mana i vrlina
  • Osvijestiti potrebu za svakodnevnim uzimanjem obroka

„Zajedno smo jači“

Voditeljica: Tamara Vrhovec, prof. pedagogije

Ciljevi

  • Obilježiti dan sjećanja na stradanja u Vukovaru
  • osvijestiti kod učenika opasnosti i problem trgovanja ljudima
  • razvoj suradnje, komunikacije u međusobnim odnosima učenika
  • potaknuti razvoj svijesti o pravima i toleranciji prema drugim narodima, kulturama i religijama
  • osvijestiti kod učenika važnost očuvanja kulturnog identiteta
  • razviti kod učenika socijalne vještine i pozitivan stav prema volontiranju

Ishodi

  • izraditi pano, instalaciju
  • navesti temeljna ljudska prava
  • prikupiti podatke o trgovanju ljudima
  • objasniti opasnosti i načine zaštite
  • navesti pravila i oblike grupnog rada
  • pridržavati se pravila grupe
  • navesti na koje sve načine komuniciramo
  • obrazložiti važnost ravnopravnosti između muškarca i žene
  • prepoznati nasilje u vezama
  • prikupiti informacije iz različitih izvora (web, knjižnica…)
  • izraditi makete, predmete
  • pripremiti izložbu
  • prikupiti predmete za izložbu
  • sudjelovati u akcijama solidarnosti, volontiranja i pružanja pomoći učenicima s invaliditetom
  • prepoznati problem
  • razumjeti ekološka pitanja i prikazati posljedice različitih postupaka s obzirom na očuvanje okoliša
  • razviti spremnost za djelovanje na očuvanju okoliša
  • čitati

Kultura življenja i baština

Voditeljica, Marija Kovačić

Ciljevi

  • Poticati na lijepo i kulturno ponašanje
  • Poticati da izrade i osmisle vlastite kraluše, upoznati povijest
  • Poticati na čuvanje i oživljavanje tradicije i kulturne baštine u Domovini
  • Upoznati se s pojmom obitelji i ulogama u obiteljima, različitim tipovima obitelji, uz naglasak da su sve obitelji jednako vrijedne
  • Poticati da djeluju s razumijevanjem i željom da pomognu drugima
  • Opisati vrline i mane u obiteljskom životu
  • Poticati na solidarnost
  • Upoznati s obradom stakla
  • Prikazati pravila koja olakšavaju koncentraciju i pamćenje
  • Upoznati nove tehnike rada

Ishodi

  • usvojiti pojmove: bonton, domovina, zavičaj, solidarnost…
  • izraditi vlastitu ogrlicu ili narukvicu

„Matematičke priče“

Voditeljica: Valentina Zidarić

Ciljevi

  • Pripremiti učenike završnih razreda za polaganje mature iz matematike
  • Prikazati rad s programima dinamičke geometrije
  • Pomoći učenicima u svladavanju nastavnog gradiva matematike

Ishodi

  • Razviti samopouzdanje i logičko mišljenje
  • Usvojiti matematičko znanje neophodno za razumijevanje pojava i zakonitosti u prirodi, društvu i tehnici
  • vježbati koncentraciju i pamćenje
  • upoznati proces državne mature
  • uvježbati rješavanje zadataka
  • Rješavati ispite državne mature

Copyright 2017. © Sva prava pridržana.

Učenički dom Križevci, Ratarna 10, P.P. 37, 48 260 Križevci

Izrada: Igor Jelen