Izbornik

Posebni programi

Svaki odgajatelj je zadužen za provođenje jednog posebnog programa:

    „Prevencija ovisnosti“

    Voditelj: Igor Dodik, dipl. soc. radnik

    Ciljevi

    • aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih preventivnih programa
    • formiranje domskog povjerenstva, tzv. ESPO grupa
    • organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti i pravovremeno otkriti konzumente istih

    Ishodi

    • potaknuti razvoj suradničkih odnosa
    • predstaviti se drugim učenicima
    • prepoznati osobine sličnih interesa
    • izgraditi dvorac od papira i novina
    • opisati štetne posljedice klađenja i kockanja
    • prepoznati važnost donošenja odluka u rizičnim situacijama
    • potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
    • upoznati se s opasnostima i štetnosti zlouporabe sredstava ovisnosti
    • informirati o vrstama droga, uzrocima i motivima zlouporabe droga
    • objasniti utjecaj droga na organizam i psiho-fizičko zdravlje
    • potaknuti odbojan stav prema uzimanju sredstava ovisnosti
    • usporediti različite vrste zaštite

    Sport i zdravstveno prosvjećivanje učenika

    Voditeljica: dr. sc. Marija Zegnal Koretić, prof. fiz. kulture, odgajateljica savjetnik

    Ciljevi

    • Svakodnevno konzumiranje planiranih i zdravih obroka
    • Upoznati svoj psihofizički razvoj
    • Definirati mirise
    • Uvažavati tuđi hendikep
    • Pomoći osobama sa invaliditetom
    • Razviti empatiju i asertivnost između učenika
    • Naučiti metode učenja pomoću pokreta i vježbi za mozak
    • Prehrana, spavanje, režim života, izbor zanimanja, sp.rekr akt.
    • Ukazati na mane i vrline i kako s njima živjeti

    Ishodi

    • Stvoriti naviku konzumiranja obroka
    • Shvatiti važnost redovne prehrane
    • Naučiti o drugim kulturama prehrane
    • Naučiti o važnosti vježbanja
    • Razlikovati primjerene od neprimjerenih vježbi
    • Shvatiti bit vježbanja
    • Prepoznati određenu vrstu bilja,voća
    • Usvojiti nova znanja
    • Pokazati empatiju
    • Prepoznati važnost pomoći
    • Prihvatiti svoju ili tuđu invalidnost kao dio života
    • Definirati svoj status u grupi
    • Usporediti se s drugim učenicima u grupi
    • Razviti diskusiju u grupi
    • Koristiti stečene spoznaje
    • Prakticirati svakodnevno usvojene vježbe
    • Obrazložiti osjećaj kod usvojenih vježbi
    • Iskazati vlastite osjećaje
    • Razumjeti osjećaje drugih
    • Nositi se s neuspjehom te imati pozitivan stav prema sebi
    • Objasniti pojam mana i vrlina
    • Razlikovati mane od vrlina
    • Prepoznati svoje mane i vrline

    Građanski odgoj

    Voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog

    Ciljevi

    • Jačati i unaprjeđivati građanske kompetencije učenika
    • Jačanje osobnih resursa učenika, pozitivnih životnih vrijednosti, razumijevanja, empatije i tolerancije
    • Jačati i unaprijediti svijest učenika o pravima i toleranciji prema drugim narodima, kulturama i religijama

    Ishodi

    • Ponašati se u skladu s pozitivnom kulturom ustanove
    • Propisanom demokratskom metodom izabrati predstavnike odgojne skupine
    • Prepoznati sustav vrijednosti na vrhu kojeg su etičke i estetske vrednote – dobro i lijepo.
    • Jačati znanja i vještine kroz rasprave, debatiranja i radionice
    • Izraditi panoe, obilježiti bitne datume

    Kultura življenja i baština

    Voditeljica, Marija Kovačić

    Ciljevi

    • Razvijati svijest o očuvanju materijalne i duhovne povijesno-kulturne baštine Republike Hrvatske i nacionalnog identiteta
    • Odgajati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, poštujući različitosti društva
    • Poticati originalnost, individualnost, spontanost i kreativno izražavanje
    • Upoznati nove tehnike rada
    • Ukazati na vrijednosti blagdana i očuvanja tradicijskih običaja

    Ishodi

    • Aktivno sudjelovati u uređenju prostorija Doma radovima učenika
    • Urediti domski cvjetnjak i povrtnjak sezonskim biljem, trajnicama i prirodnim materijalima
    • Izraditi radove za Domijadu iz područja: slika, crtež, skulptura, modni dizajn, industrijski dizajn, instalacija, rukotvorine, keramika

    Slobodno vrijeme

    Voditelj: Alan Franjković

    Ciljevi

    • Aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih programa u slobodnom vremenu
    • Organiziranim aktivnostima smanjit interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti te koristiti slobodno vrijeme aktivno različitim sportskim i društvenim programima

    Ishodi

    • Potaknuti razvoj suradničkih odnosa
    • Predstaviti se drugim učenicima
    • Prepoznati osobine sličnih interesa
    • Opisati aktivnosti koje se mogu raditi u slobodno vrijeme
    • Potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
    • Objasniti utjecaj igara na organizam i psiho-fizičko zdravlje
    • Usporediti različite vrste zaštite od neželjenih sadržaja na društvenim mrežama

    Domski volonteri

    Voditeljica: Sanela Hrg, bacc. sestrinstva, medicinska sestra

    Ciljevi

    • Aktivno sudjelovanje učenika u humanitarnim akcijama, volonterskim aktivnostima Doma i zajednice
    • Razvoj empatije kod učenika

    Ishodi

    • Potaknuti međusobno uvažavanje i prihvaćanje
    • Razviti empatiju i osjećaj humanosti
    • Prepoznati tuđe potrebe

    Adaptacija

    Voditeljica: Anja Koščak, stručna suradnica, pedagoginja

    Ciljevi

    • Pomoći učenicima da se uspješno adaptiraju na život u Domu te poticati učenike na međusobnu suradnju, povezanost, toleranciju i povjerenje.

    Ishodi

    • Predstaviti se ostalim učenicima u skupini
    • Upoznati se s pravima i obavezama tijekom boravka u Učeničkom domu
    • Slušati i uvažavati tuđe mišljenje
    • Surađivati u timu
    • Upoznati druge učenike iz skupine

    Osobni i socijalni razvoj

    Voditeljica, Anja Koščak, stručna suradnica, pedagoginja

    Ciljevi

    • Poticati razvoj zdravih, samopouzdanih, produktivnih, zadovoljnih i odgovornih osoba spremnih na suradnju i doprinos zajednici.

    Ishodi

    • Komunicirati, surađivati i raditi u timu
    • Kreativo se izražavati
    • Definirati mentalno zdravlje te osvijestiti važnost vlastite odgovornosti za održavanje dobrog mentalnog zdravlja
    • Razlikovati pasivno, agresivno i asertivno ponašanje
    • Utvrditi odrednice vlastitog identiteta
    • Procijeniti kvalitetu odnosa s prijateljima uživo i u virtualnom svijetu
    • Razlikovati obilježja kvalitetnih odnosa od nekvalitetnih
    • Razumjeti vlastite potrebe i ponašanje
    • Usporediti pozitivne i negativne strane korištenja komunikacijsko-informacijske tehnologije
    • Planirati vlastitu budućnost

    Zaštita okoliša i potrošača

    Voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma

    Ciljevi

    • Izgraditi pozitivan sustav vrijednosti kod učenika u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora
    • Upoznati učenike s obvezama, pravima i zaštitom potrošača

    Ishodi

    • Razumjeti ekološka pitanja i prikazati posljedice različitih postupaka s obzirom na očuvanje okoliša
    • Razviti spremnost za djelovanje na očuvanju okoliša
    • Donositi osviještene i odgovorne odluke
    • Razviti odgovoran odnos prema očuvanju kvalitete okoliša i njegovih izvora i zaliha
    • Reciklirati
    • Navesti prava i obveze potrošača

    Copyright 2022. © Sva prava pridržana.

    Učenički dom Križevci, Ratarna 10, P.P. 37, 48 260 Križevci | Kontakt

    Izrada: igorjelen.com