Izbornik

Posebni programi

Svaki odgajatelj je zadužen za provođenje jednog posebnog programa:

„Prevencija ovisnosti“

Voditelj: Igor Dodik, dipl. soc. radnik

Ciljevi

  • aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih preventivnih programa
  • formiranje domskog povjerenstva, tzv. ESPO grupa
  • organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti i pravovremeno otkriti konzumente istih

Ishodi

  • potaknuti razvoj suradničkih odnosa
  • predstaviti se drugim učenicima
  • prepoznati osobine sličnih interesa
  • izgraditi dvorac od papira i novina
  • opisati štetne posljedice klađenja i kockanja
  • prepoznati važnost donošenja odluka u rizičnim situacijama
  • potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
  • upoznati se s opasnostima i štetnosti zlouporabe sredstava ovisnosti
  • informirati o vrstama droga, uzrocima i motivima zlouporabe droga
  • objasniti utjecaj droga na organizam i psiho-fizičko zdravlje
  • potaknuti odbojan stav prema uzimanju sredstava ovisnosti
  • usporediti različite vrste zaštite
  • obrazložiti važnost odgovornog spolnog ponašanja
  • prepoznati osobne granice i potrebe u partnerskim odnosima
  • opisati obilježja nasilne veze
  • prepoznati štetan utjecaj alkohola na odnose u vezi

Građanski odgoj

Voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog

Ciljevi

  • obilježiti dan sjećanja na stradanja u Vukovaru
  • natjecati se na regionalnoj/državnoj domijadi, recitacija
  • unaprjeđivati i jačati vještine i stavove učenika
  • jačanje osobnih resursa učenika, pozitivnih životnih vrijednosti, razumijevanja, empatije i tolerancije
  • jačanje govorne i izražajne sposobnosti i vještine učenika
  • njegovanje kulture lijepog govorenja, oblikovanja, kreativnosti, snalažljivosti…
  • jačanje socijalnih vještina učenika
  • senzibiliziranje učenika za građansku participaciju (odgovornost)
  • jačati vještinu scenskog (javnog) nastupa učenika
  • jačati govorne i izražajne sposobnosti učenika
  • upoznavanje učenika s različitim aspektima, problemima i kontroverzama socijalne zbilje (ekološki problemi, ljudska prava, dječja prava, osnove demokracije…)

Ishodi

  • ponašati se u skladu s pozitivnom kulturom ustanove
  • propisanom demokratskom metodom izabrati predstavnika i zamjenika predstavnika odgojne skupine
  • pripremiti se za natjecanje i javni nastup
  • tražiti rješenja problema kroz zajednički rad i suradnju s drugim učenicima
  • obilježavati važne datume vezane uz knjigu i čitanje, ljude, životinje, prirodu, državne i vjerske blagdane
  • prepoznati sustav vrijednosti na vrhu kojeg su etičke i estetske vrednote – dobro i lijepo
  • jačati pravilno izražavanje i dikciju, jačati kreativnost
  • jačati govorne i izražajne sposobnosti i vještine
  • učiti iskazivati svoje osjećaje, sposobnosti, sklonosti i stavove
  • kritički, logički i kreativno razmišljati
  • analizirati problem i koncipirati moguća rješenja
  • oblikovati argumente vezane za problem i njegovo rješenje
  • kritički analizirati argumente
  • javno govoriti i raspravljati na artikuliran, tolerantan i argumentiran način
  • priprema, organizacija i postava informativnih panoa

Zdravstveno prosvjećivanje i zdravo življenje

Voditeljica: dr. sc. Marija Zegnal Koretić, prof. fiz. kulture, odgajateljica savjetnik

Ciljevi

  • Upoznati svoj psihofizički razvoj
  • Obilježiti Dan pješačenja organiziranom turom
  • Naučiti o pogreškama u prehrani i vježbanju
  • Informirati se o utjecaju medija
  • Uvažiti tuđa razmišljanja o vježbanju
  • Prepoznati važnost vježbanja
  • Osvijestiti važnost radne sposobnosti
  • Ukazati na važnost međuljudskih odnosa, te podići prag tolerancije

Ishodi

  • Prakticirati i inicirati povezanost u grupi
  • Napisati dobre želje za kolege i kolegice iz grupe
  • Predložiti svoje metode za bolji odnos u grupi
  • Usvojiti vježbe za podizanje radne sposobnosti
  • Održavati radnu sposobnost
  • Uočiti važnost vježbanja i pravilne prehrane
  • Usvojiti naviku redovnog vježbanja i prehrane
  • Usvojiti potrebu za vježbanjem
  • Koristiti stečenu naviku vježbanja u daljnjem radu

„Zajedno smo jači“

Voditeljica: Tamara Vrhovec, prof. pedagogije, stručna suradnica pedagoginja savjetnik

Ciljevi

  • obilježiti dan sjećanja na stradanja u Vukovaru
  • potaknuti razvoj svijesti o pravima i toleranciji prema drugim ljudima, narodima, kulturama i religijama
  • poticati razvoj suradnje i komunikacije u međusobnim odnosima učenika
  • osvijestiti važnost očuvanja kulturnog identiteta
  • razviti socijalne vještine, empatiju i pozitivan stav prema volontiranju i humanitarnom radu

Ishodi

  • uključiti se u humanitarne aktivnosti, izraditi pano, instalaciju, navesti pravila i oblike grupnog rada
  • Pridržavati se pravila grupe
  • Sudjelovati u akcijama solidarnosti, volontirati i pružati pomoć učenicima s posebnim potrebama
  • Razumjeti ekološka pitanja, razviti spremnost za djelovanje na očuvanje okoliša, čitati

Kultura življenja i baština

Voditeljica, Marija Kovačić

Ciljevi

  • poticati na osmišljavanje obilježavanja godišnjice stradavanja Vukovara
  • poticati na kreativno izražavanje u Domu
  • poticati orginalnost i spontanost
  • upoznati nove tehnike rada sa prirodnim materijalima
  • upoznati učenike sa Hrvatskim uskrsnim običajima

Ishodi

  • usvojiti pojmove: dani kruha, bezimen, Betlehem, Vuzmica, sukob, suradnja, miroljubivo rješavanje problema
  • urediti cvjetnjak ispred doma trajnicama
  • urediti prostor doma radovima učenika
  • Prezentirati radove učenika na manifestacijama u gradu

Slobodno vrijeme kroz sport i zdravlje

Voditelj: Alan Franjković

Ciljevi

  • organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za sredstva ovisnosti te koristiti slobodno vrijeme aktivno, različitim sportskim i društvenim programima
  • poticati učenike na aktivno sudjelovanje

Ishodi

  • potaknuti razvoj suradničkih odnosa
  • predstaviti se drugim učenicima
  • potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
  • objasniti utjecaj igara na organizam i psiho-fizičko zdravlje
  • usporediti različite vrste zaštite od neželjenih sadržaja na društvenim mrežama

Zaštita okoliša i potrošača

Voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma, u okviru temeljnih, posebnih i izbornih programa

Ciljevi

  • izgraditi pozitivan sustav vrijednosti kod učenika u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora
  • Upoznati učenike s obvezama, pravima i zaštitom potrošača

Ishodi

  • razumjeti ekološka pitanja i prikazati posljedice različitih postupaka s obzirom na očuvanje okoliša
  • razviti spremnost za djelovanje na očuvanju okoliša
  • donositi osviještene i odgovorne odluke
  • razviti odgovoran odnos prema očuvanju kvalitete okoliša i njegovih izvora i zaliha
  • reciklirati
  • navesti prava i obveze potrošača

Copyright 2019. © Sva prava pridržana.

Učenički dom Križevci, Ratarna 10, P.P. 37, 48 260 Križevci

Izrada: Igor Jelen