Posebni programi
Svaki odgajatelj je zadužen za provođenje jednog posebnog programa:
-
- Prevencija ovisnosti, voditelj: Igor Dodik dipl. soc. radnik, odgajatelj
- Informatička pismenost, Voditelj: Gordan Šišak, mag. oec., odgajatelj
- Građanski odgoj, voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog, odgajatelj
- Kultura življenja i baština, voditeljica: Marija Kovačić magistra religiozne pedagogije i katehetike, odgajateljica savjetnica
- Zdravstveno-kreativni kutić, voditeljica: Sanela Hrg, bacc. sestrinstva, medicinska sestra
- Adaptacija, voditeljica, Tea Harasemljuk, mag. pedagogije
- Zaštita okoliša i potrošača, voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma
Prevencija ovisnosti
Voditelj: Igor Dodik, dipl. soc. radnik
Ciljevi
- aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih preventivnih programa
- formiranje domskog povjerenstva
- organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti
- pravovremeno otkrivanje konzumenata sredstava koja izazivaju ovisnosti
Ishodi
- potaknuti razvoj suradničkih odnosa
- predstaviti se drugim učenicima
- prepoznati osobine sličnih interesa
- izgraditi dvorac od papira i novina
- opisati štetne posljedice klađenja i kockanja
- prepoznati važnost donošenja odluka u rizičnim situacijama
- potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
- prepoznati opasnosti i štetnosti zlouporabe sredstava ovisnosti
- informirati o vrstama droga, uzrocima i motivima zlouporabe droga
- objasniti utjecaj droga na organizam i psiho-fizičko zdravlje
- potaknuti odbojan stav prema uzimanju sredstava ovisnosti
- usporediti različite vrste zaštite
- obrazložiti važnost odgovornog spolnog ponašanj
- prepoznati osobne granice i potrebe u partnerskim odnosima
- opisati obilježja nasilne veze
- prepoznati štetan utjecaj alkohola na odnose u vezi
Informatička pismenost
Voditelj: Gordan Šišak, , mag. oec., odgajatelj
Cilj
- prepoznati dobrobiti i štetnosti korištenja interneta
Ishodi
- usvojiti pojmove: internet, cyber-bullying, sigurno korištenje interneta
- otkriti pozitivne i negativne strane interneta
- iznositi vlastite stavove i mišljenja
- potaknuti timski rad
- samoprocijeniti osobna znanja
Građanski odgoj
Voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog
Cilj
- jačati i unaprijediti građanske kompetencije učenika
Ishodi
- jačati govorne i izražajne sposobnosti i vještine
- proširiti postojeća znanja i vještine
- osvijestiti važne navike koje vode uspješnosti
- osnažiti samopouzdanje i sigurnost u osobne sposobnosti i identitet
- vježbati scenski nastup na domskoj priredbi, recitirati, glumiti
Kultura življenja i baština
Voditeljica, Marija Kovačić, magistra religiozne pedagogije i katehetike, odgajateljica savjetnica
Ciljevi
- aktivirati kreativnost i stvaralačku energiju
- prikazati ideje, osjećaje i doživljaje u umjetničkom djelu
- poticati na kreativno izražavanje u Domu
- poticati originalnost, individualnost, spontanost…
- upoznati nove tehnike rada
- ukazati na važnost volontiranja i pomaganja
- upoznati nove tehnike rada
- pomoći učenicima da rastu na skladan i uravnotežen način
- upoznati učenike sa tradicijskim običajima
- izraditi radove za Domijadu iz područja: slika, crtež, skulptura, modni dizajn, industrijski dizajn, instalacija, rukotvorine, keramika
- prijava na natječaj “Najljepši školski vrtovi”
Ishodi
- usvojiti pojmove: tradicija, reciklirani materijal, ekološki materijal, quilling, prirodni i ostali materijali, glina, oblikovanje materijala, spajanje raznih materijala u jednu cjelinu, Božić, Uskrs…
- osmisliti, urediti i pripremiti nacrt uređenja za zimsku i ljetnu sezonu – cvjetnjak ispred Doma – sezonskim biljem, trajnicama i prirodnim materijalima
- urediti prostor Doma kreativnim radovima učenika
Zdravstveno-kreativni kutić
Voditeljica: Sanela Hrg, bacc. sestrinstva, medicinska sestra
Cilj
- spoznati važnost očuvanja i promocije zdravlja na kreativan i maštovit način
Ishodi
- objasniti pojmove: zdravlje, bolest, zdravstveno prihvatljivo ponašanje, ekološka osviještenost
- poticati kreativno izražavanje kod učenika
- oblikovati vlastite ideje
- iznositi vlastite stavove
- staviti u odnos tjelesnu i mentalnu komponentu zdravlja
- obilježiti datume značajne za zdravstveno prosvjećivanje učenika
- potaknuti međusobno uvažavanje i prihvaćanje
- propagirati timski rad
Adaptacija
Voditeljica, Tea Harasemljuk, mag. pedagogije
Ciljevi
- pomoći učenicima da se uspješno adaptiraju na život u Domu
- poticati učenike na međusobnu suradnju, povezanost, toleranciju i povjerenje
Ishodi
- predstaviti se ostalim učenicima u skupini
- upoznati druge učenike
- izraziti vlastito mišljenje
- slušati i uvažavati tuđe mišljenje
- kritički prosuđivati vlastito i tuđe mišljenje
- surađivati s drugim učenicima i djelatnicima Doma
- razviti pozitivnu sliku o sebi
Zaštita okoliša i potrošača
Voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma
Ciljevi
- Izgraditi pozitivan sustav vrijednosti kod učenika u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora
- Upoznati učenike s obvezama, pravima i zaštitom potrošača
Ishodi
- Razumjeti ekološka pitanja i prikazati posljedice različitih postupaka s obzirom na očuvanje okoliša
- Razviti spremnost za djelovanje na očuvanju okoliša
- Donositi osviještene i odgovorne odluke
- Razviti odgovoran odnos prema očuvanju kvalitete okoliša i njegovih izvora i zaliha
- Reciklirati
- Navesti prava i obveze potrošača