Izbornik

Posebni programi

Svaki odgajatelj je zadužen za provođenje jednog posebnog programa:

    Prevencija ovisnosti

    Voditelj: Igor Dodik, dipl. soc. radnik

    Ciljevi

    • aktivno sudjelovanje i prisutnost učenika u realizaciji domskih preventivnih programa
    • formiranje domskog povjerenstva
    • organiziranim aktivnostima smanjiti interes mladih za uzimanje sredstava ovisnosti
    • pravovremeno otkrivanje konzumenata sredstava koja izazivaju ovisnosti

    Ishodi

    • potaknuti razvoj suradničkih odnosa
    • predstaviti se drugim učenicima
    • prepoznati osobine sličnih interesa
    • izgraditi dvorac od papira i novina
    • opisati štetne posljedice klađenja i kockanja
    • prepoznati važnost donošenja odluka u rizičnim situacijama
    • potražiti drugačije mogućnosti provođenja slobodnog vremena
    • prepoznati opasnosti i štetnosti zlouporabe sredstava ovisnosti
    • informirati o vrstama droga, uzrocima i motivima zlouporabe droga
    • objasniti utjecaj droga na organizam i psiho-fizičko zdravlje
    • potaknuti odbojan stav prema uzimanju sredstava ovisnosti
    • usporediti različite vrste zaštite
    • obrazložiti važnost odgovornog spolnog ponašanj
    • prepoznati osobne granice i potrebe u partnerskim odnosima
    • opisati obilježja nasilne veze
    • prepoznati štetan utjecaj alkohola na odnose u vezi

    Informatička pismenost

    Voditelj: Gordan Šišak, , mag. oec., odgajatelj

    Cilj

    • prepoznati dobrobiti i štetnosti korištenja interneta

    Ishodi

    • usvojiti pojmove: internet, cyber-bullying, sigurno korištenje interneta
    • otkriti pozitivne i negativne strane interneta
    • iznositi vlastite stavove i mišljenja
    • potaknuti timski rad
    • samoprocijeniti osobna znanja

    Građanski odgoj

    Voditelj: Đorđe Kozomara, dipl. politolog

    Cilj

    • jačati i unaprijediti građanske kompetencije učenika

    Ishodi

    • jačati govorne i izražajne sposobnosti i vještine
    • proširiti postojeća znanja i vještine
    • osvijestiti važne navike koje vode uspješnosti
    • osnažiti samopouzdanje i sigurnost u osobne sposobnosti i identitet
    • vježbati scenski nastup na domskoj priredbi, recitirati, glumiti

    Kultura življenja i baština

    Voditeljica, Marija Kovačić, magistra religiozne pedagogije i katehetike, odgajateljica savjetnica

    Ciljevi

    • aktivirati kreativnost i stvaralačku energiju
    • prikazati ideje, osjećaje i doživljaje u umjetničkom djelu
    • poticati na kreativno izražavanje u Domu
    • poticati originalnost, individualnost, spontanost…
    • upoznati nove tehnike rada
    • ukazati na važnost volontiranja i pomaganja
    • upoznati nove tehnike rada
    • pomoći učenicima da rastu na skladan i uravnotežen način
    • upoznati učenike sa tradicijskim običajima
    • izraditi radove za Domijadu iz područja: slika, crtež, skulptura, modni dizajn, industrijski dizajn, instalacija, rukotvorine, keramika
    • prijava na natječaj “Najljepši školski vrtovi”

    Ishodi

    • usvojiti pojmove: tradicija, reciklirani materijal, ekološki materijal, quilling, prirodni i ostali materijali, glina, oblikovanje materijala, spajanje raznih materijala u jednu cjelinu, Božić, Uskrs…
    • osmisliti, urediti i pripremiti nacrt uređenja za zimsku i ljetnu sezonu – cvjetnjak ispred Doma – sezonskim biljem, trajnicama i prirodnim materijalima
    • urediti prostor Doma kreativnim radovima učenika

    Zdravstveno-kreativni kutić

    Voditeljica: Sanela Hrg, bacc. sestrinstva, medicinska sestra

    Cilj

    • spoznati važnost očuvanja i promocije zdravlja na kreativan i maštovit način

    Ishodi

    • objasniti pojmove: zdravlje, bolest, zdravstveno prihvatljivo ponašanje, ekološka osviještenost
    • poticati kreativno izražavanje kod učenika
    • oblikovati vlastite ideje
    • iznositi vlastite stavove
    • staviti u odnos tjelesnu i mentalnu komponentu zdravlja
    • obilježiti datume značajne za zdravstveno prosvjećivanje učenika
    • potaknuti međusobno uvažavanje i prihvaćanje
    • propagirati timski rad

    Adaptacija

    Voditeljica, Tea Harasemljuk, mag. pedagogije

    Ciljevi

    • pomoći učenicima da se uspješno adaptiraju na život u Domu
    • poticati učenike na međusobnu suradnju, povezanost, toleranciju i povjerenje

    Ishodi

    • predstaviti se ostalim učenicima u skupini
    • upoznati druge učenike
    • izraziti vlastito mišljenje
    • slušati i uvažavati tuđe mišljenje
    • kritički prosuđivati vlastito i tuđe mišljenje
    • surađivati s drugim učenicima i djelatnicima Doma
    • razviti pozitivnu sliku o sebi

    Zaštita okoliša i potrošača

    Voditelji: odgajatelji, stručna suradnica, ravnateljica i ostali radnici Doma

    Ciljevi

    • Izgraditi pozitivan sustav vrijednosti kod učenika u odnosu na potrebu očuvanja kvalitete okoliša te racionalno korištenje prirodnih izvora
    • Upoznati učenike s obvezama, pravima i zaštitom potrošača

    Ishodi

    • Razumjeti ekološka pitanja i prikazati posljedice različitih postupaka s obzirom na očuvanje okoliša
    • Razviti spremnost za djelovanje na očuvanju okoliša
    • Donositi osviještene i odgovorne odluke
    • Razviti odgovoran odnos prema očuvanju kvalitete okoliša i njegovih izvora i zaliha
    • Reciklirati
    • Navesti prava i obveze potrošača

    Copyright 2024. © Sva prava pridržana.

    Učenički dom Križevci, Ratarna 10, P.P. 37, 48 260 Križevci | Kontakt

    Izrada: igorjelen.com